Vinetele te ajuta sa slabesti si iti protejeaza creierul

 

Pe langa faptul ca sunt deosebit de gustoase, vinetele sunt o sursa bogata de fibrevitamine (acid folic, complexul A si C) si minerale (potasiu, magneziu, calciu si fier) esentiale pentru organism. 

 

Pentru faptul ca sunt sarace in grasimi, aceste legume minunate pot fi incluse fara probleme in dieta ta zilnica in lupta cu excesul de kilograme. 

 

Vezi cele 8 beneficii aduse de consumul de vinete!

 

1. Sunt detoxifiante

 

Vanata este o leguma hranitoare care contine foarte multa apa, de aceea ea ajuta la detoxifierea organismului fiind considerata un aliment diuretic. Vara, nutritionistii recomanda consumul regulat de vinete, atat pe gratar, sub forma de rondele prajite, cat si in salate fara maioneza.

 

In plus, in curele de detoxifiere se recomanda sa bei un ceai din vanata pe care sa il prepari chiar tu. Adauga in apa cateva cubulete de vinete si lasa-le la fiert timp de zece minute, apoi alte zece minute la infuzat. Bea de 3 ori pe zi, timp de 3 saptamani.

 

2. Te ajuta sa slabesti

 

Calitatea de detoxifiant natural a vinetei este strans legata si de faptul ca te ajuta sa slabesti. Vanata contine 94% apa si multe fibre. De asemenea, are foarte multe calorii si ofera senzatia de satietate, astfel ca nu vei mai simti nevoia unei gustari suplimentare.

 

3. Protejeaza creierul

 

Vinetele contin nasunin, un fitonutrient care ajuta la protejarea lipidelor din membranele celulelor creierului de radicalii liberi. In plus, vitamina B regasita in vinete te ajuta sa faci fata stresului si iti confera o stare psihica mai buna. O cura cu vinete te va scapa de insomnii si de starile de nervozitate pe care le resimti.

 

4. Iti protejeaza sistemul digestiv

 

Continutul mare de fibre inseamna un tract digestiv sanatos, fara probleme cu constipatia sau cu balonarea. Consumul regulat de vinete, fie sub forma de salata, pe gratar sau in mancare, te protejeaza de cancerul de colon.

 

5. Iti protejeaza inima

 

Printre alte beneficii pe care le are aceasta leguma hranitoare de sezon se numara si protejarea sistemului cardiovascular. Studiile au aratat ca sucul provenit de la vanata micsoreaza cantitatea de colesterol rau LDL. Pentru a te putea bucura de aceste beneficii trebuie sa nu gatesti vanata in ulei.

 

6. Sunt pline de antioxidanti

 

Pe langa nasunin, vinetele sunt bogate in antioxidanti, care protejeaza organismul impotriva stresului si a infectiilor cauzate de bacterii.

 

7. Te protejeaza impotriva radicalilor liberi

 

Excesul de fier mareste producerea de radicali liberi, insa vinetele contin antioxidanti care te protejeaza impotriva acestora si previn distrugerea membranelor celulelor, aparitia cancerului, dar si a artritei reumatoide. Totodata, vitaminele A si C sunt cele care ajuta la intarirea sistemului imunitar si, implicit, lupta si el impotriva radicalilor liberi.

 

8. Tin sub control diabetul

 

Diabeticii se pot bucura de gustul minunat al acestei legume, care contine numai 4 grame de zahar la o cantitate de 100 de grame. In plus, sunt bogate in carbohidrati solubili si fibre care te ajuta sa tii sub control diabetul zaharat de tip 2.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s