Sfaturi pentru reducerea consumului de zahar

 

Zaharul se gaseste natural in fructe si lapte dar este intrebuintat si in industria alimentara pentru a da gust unei game variate de produse: dulciuri, prajituri, ciocolata, bauturi racoritoare, etc. Organismul uman nu a fost facut sa suporte lipsa totala a zaharozei, aceasta fiind una dintre componentele esentiale care furnizeaza energie, dar cu siguranta nu a fost facut nici sa tolereze excesul, in conditiile in care multi oameni devin dependenti de dulciuri.

Foarte multa lume se intreaba care este motivul pentru care zaharul este un aliment atat de blamat daca intra in categoria produselor naturale. Problema consta in procedurile de rafinare si procesare prin care trece pana la consum. In urma acestor etape, zaharul isi pierde proteinele, vitaminele si mineralele, iar o data cu ele toate calitatile benefice aferente. Multe dintre produsele care contin zahar procesat furnizeaza deopotriva o mare cantitate de calorii, cu alte cuvinte ingrasa. 

Poate ai observat si tu ca atunci cand mananci ceva foarte dulce dintii te dor. Produsele si bauturile cu zaharoza pot cauza carii dentare, mai ales daca le mananci intre mese. Cu cat ele intra in contact mai des cu dintii tai, cu atat riscul aparitiei cariilor sporeste. Alimentele naturale sunt mai putin susceptibile sa creeze astfel de probleme. Iata cateva modalitati lesnicioase prin care poti tine sub control aportul zilnic de zahar:

1. Verifica mereu ingredientele alimentelor. Multe alimente in aparenta “inofensive” contin zaharuri ascunse in compozitia lor.

2. Redu treptat gustarile dulci. Este important sa actionati cu moderatie, reducand incet consumul de zahar intrucat aceasta joaca totusi un rol crucial in orice dieta.

3. Inlocuieste bauturile acidulate dulci cu apa sau cu un suc de fructe natural neindulcit.  Pentru copii acesta se dilueaza, tot in ideea de a reduce mai mult cantitatea de zahar.

4. Daca obisnuiesti sa adaugi zahar in bauturile fierbinti ori in bolul cu cerelale, redu treptat cantitatea pana reusesti sa il elimini complet

5. In loc sa intinzi gem, marmelada sau miere pe painea prajita, mai bine ai testa feliile de banana sau o branza cu continut scazut de grasimi

6. Incearca sa injumatatesti zaharul pe care il utilizezi in retete. Aceasta functioneaza pentru cele mai multe mancaruri, exceptie facand dulceata, bezelele si inghetata.

7. La micul dejun opteaza pentru cerealele integrale, nu pentru cele acoperite cu zahar sau miere.

8.  Din cand in cand spune nu deserturilor, chiar daca vei fi tentat sa inchei masa cu o felie de tort sau o cana de cafea cu lapte. Mai bine este sa le pastrezi ca delicii de weekend. 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s