VEI SPUNE ADIO POPCORN, DUPA CE VEI CITI ASTA


Constituind una dintre cele mai populare gustari cand suntem la cinematograf, in parc sau acasa, popcornul nu necesita nici un fel de introducere. Poate doar efectele sale asupra organismului ce sunt in anumite conditii benefice alteori extrem de nocive.

 

Potrivit Seattle Post-Intelligencer, producatorii de popcorn vand pana la trei miliarde de pungi in fiecare an, aspect care nu este neaparat de condamnat daca metoda de “preparare” e cea sanatoasa. Este de preferat popcornul obtinut in maniera traditionala, la flacara, decat cel rezultat prin incalzirea la microunde.

 

Cercetatorii Universitatii Scranton din Pennsylvania au constatat ca o gustare de popcorn asigura circa 300 mg de antioxidanti, aproape dublu decat una bazata pe fructe si legume. Nu inseamna ca am putea renunta in orice moment la vegetale, ele fiind totusi rezervoare indispensabile de vitamine si minerale. Popcornul ramane insa un supliment de antioxidanti binevenit in contextul in care tot mai frecvent auzim vorbindu-se de combaterea radicalilor liberi.

 

Studii academice realizate in ultimii 10 ani au atras atentia asupra legaturii care exista intre o boala rara de plamani numita bronchiolitis obliterans si diacetyl, o aroma artificiala intalnita pe lista de ingrediente a popcornului cu aroma de unt pentru microunde.

 

Chiar si in situatiile cand diacetilul a fost inlocuit de altceva, produsul a fost in final la fel de nociv. Totodata, popcornul pentru microunde contine uleiuri hidrogenate (de tip margarina) implicate intr-o serie de probleme de sanatate, precum cele ale sistemului circulator. 

 

Aceste uleiuri vegetale sunt transformate in grasimi semi-tari care prin reactia cu hidrogenul, dau nastere la procesul asa-zis de hidrogenare. Din nefericire, prin hidrogenare rezulta un procent mare de grasimi modificate chimic (purtand numele de acizi grasi trans sau grasimi trans), care s-au dovedit daunatoare.

 

Punga de popcorn savurata la cinematograf depaseste cu mult cantitatea de grasimi recomandata pe zi unei persoane adulte. De exemplu, o punga obisnuita de floricele de porumb contine aproape 1300 de calorii si 80 grame de grasimi, fata de 70 cat este doza zilnica recomandata.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s