Despre fructe si beneficiile lor

Fructele reprezinta o parte importanta a unei diete sanatoase, si asta deoarece contin multe vitamine si minerale necesare dezvoltarii armonioase a corpului si mentinerii sanatatii. Mai mult de-atat, fructele contin o serie de antioxidanti care lupta eficient impotriva imbatranirii, protejeaza organismul de diferite boli si chiar ajuta la calmarea anumitor dureri.

Cele mai sanatoase fructe si proprietatile lor

 

Murele – Cu doar 31 de calorii pe 100gr., murele sunt o sursa bogata de antioxidanti si fibre de cea mai buna calitate. Antioxidantul care le da culoarea intensa, “anthocyanina”, este cunoscut pentru ca reduce riscul imbolnavirii de boli de inima si previne chiar si cancerul. In plus, se spune despre anthocyanina ca ar preveni si aparitia ridurilor.

poza mure

Grecii foloseau murele in tratarea durerilor articulare.

Bananele – Bananele au in medie 110 calorii pe 100gr. si sunt una dintre cele mai bogate surse de potasiu, vitamina B6 si acid folic. Acidul folic continut de banana este benefic creierului, iar potasiul (aproximativ 422 de mg pe fruct) ajuta la scaderea presiunii arteriale si protejeaza inima si plamanii.

poza banane

Avocado – Cu 160 de calorii pe 100gr, 4.5 gr de fibre, o cantitate foarte mare de vitamina E si mult acid folic, avocado este unul dintre fructele care nu ar trebui sa lipseasca din dieta nimanui. Datorita grasimilor sanatoase pe care aceasta planta le contine, avocado te ajuta sa-ti tii nivelul colesterolului sub control si iti protejeaza atat inima, cat si sistemul imunitar.

poza avocado

Pulpa de avocado are efect afrodisiac.

Merele – Cu doar 50 de calorii pe 100gr., multe fibre si o cantitate mare de vitamine, merele sunt fructele care te pot ajuta sa previi cancerul, lupta impotriva diabetului si tin astmul sub control. De asemenea, merele sunt cunoscute si pentru beneficiile lor legate de sanatatea orala si pot fi o alternativa eficienta de curatare a dintilor dupa o masa, atunci cand nu ai periuta de dinti la indemana.

poza mar

Aroma merelor vine de fapt din coaja. Data viitoare cand mananci un mar, nu il decoji! Este suficient sa il speli bine si astfel te vei bucura de toate vitaminele care se gasesc in coaja, plus aroma sa delicioasa.

Ciresele – Cu 35 de calorii pe 100gr., ciresele sunt unele dintre cele mai bogate fructe in antioxidanti. Acestia lupta impotriva radicalilor liberi, te protejeaza de o multime de boli si pot chiar sa atenueze diverse dureri. Ciresele sunt o sursa bogata de vitamina C, B1, B2 si contin si foarte mult calciu.

poza cirese

Ciresele amare au mai multa vitamina C decat ciresele dulci.

Strugurii
– Strugurii contin in medie 40 de calorii pe 100gr. si sunt o sursa bogata de magneziu. Tot ei, contin si resveratrol, un antioxidant care lupta cu bolile de inima, reduce presiunea arterial si previne formarea de celule canceroase.

poza struguri

Strugurii pot ajuta la stagnarea, chiar si micsorarea tumorilor.

Grapefruitul – Cu 32 de calorii pe 100gr., grapefruitul este o sursa bogata de vitamina A si contine o serie specifica de antioxidanti care lupta impotriva cancerului, scad nivelul colesterolului si te ajuta foarte mult in procesul de slabire. Tot grapefruitul contine si multa vitamina C, ajutandu-te sa iti pastrezi sanatatea orala, te protejeaza impotriva racelilor si poate preveni boli precum diabetul, astmul sau ateroscleroza.

poza grapefruit

Kiwi – Mai bogat in vitamina C decat lamaia , cu un continut mare de vitamina E, magneziu si potasiu si doar 40 de calorii pe 100gr., kiwiul este fructul care nu ar trebui sa lipseasca din dieta nimanui. Toate proprietatile sale ajuta la mentinerea unei stari de sanatate echilibrate si sunt extrem de eficiente si in bolile orale. In plus, kiwiul poate ajuta chiar si la preventia osteoporozei.

poza kiwi



Portocala
– Multa vitamina C, mult acid folic, magneziu si doar 47 de calorii – cam asta gasesti in 100gr. de portocala. Beneficiile acestui fruct sunt insa foarte multe. Pentru ca, dupa cum spuneam, portocalele sunt o sursa bogata de acid folic, femeile insarcinate ar trebui sa consume cel putin un fruct pe zi. De fapt, acest lucru este indicat oricui, mai ales ca portocalele ajuta si la mentinerea unui nivel optim al colesterolului, protejeaza sistemul digestiv , dar si inima.

poza portocala

Pielitele acelea albe care se gasesc intre pulpa si coaja de portocala contin la fel de multa vitamina C ca si pulpa.


Ananasul
– 48 de calorii si aproximativ 4 gr. de fibre de cea mai buna calitate gasesti in 100 gr. de ananas proaspat. In plus, datorita enzimelor sale specifice, ananasul  ajuta mult digestia, este cunoscut pentru efectele sale benefice in lupta impotriva cancerului si accelereaza chiar si procesul de vindecare al ranilor. El mai contine si magneziu, calciu, fier si bromelina, o enzima cunoscuta pentru faptul ca ajuta la scaderea in greutate.

poza ananas

Ananasul contine toata gama de vitamine A, B, C si E.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s