Alimente pentru un par sanatos

 

 

Nucile – fruct important pentru sanatatea parului

Acestea sunt singurele alimente oleaginoase cu o cantitate considerabila de acizi nesaturati omega 3. De asemenea, sunt bogate in biotina, o vitamina care intervine in degradarea acizilor grasi si vitamina E, care previne imbatranirea celulelor. Nucile mai contin si cupru, mineral care mentine culoarea si stralucirea parului.

Pentru un par frumos, consuma somon

Printre numeroasele alimente pentru un par sanatos, somonul are un loc principal, deoarece este bogat in proteine si vitamina D, dar si in acizi nesaturati. Corpul nu poate produce singur acesti acizi grasi, care au un rol major in cresterea parului. Acestia se gasesc in membranele celulelor din pielea capului si in uleiurile naturale care iti mentin parul hidratat. Daca somonul nu te incanta, poti alege sa consumi si alti peste bogati in Omega 3, precum heringul, sardinele sau macroul.

Stridii, pentru un par mai des

Cu un continut ridicat de zinc, stridiile ajuta la cresterea si la indesirea parului si a genelor si combate uscarea pielii capului. In doar 90 grame de stridii se gaseste de aproape cinci ori cantitatea zilnica recomandata de zinc. Acesta se poate asimila si prin consumul de cereale integrale, insa stridiile ofera un si aport important de proteine, care intra in componenta parului in proportie de 90%.

Ciocolata neagra – dulce pentru un par sanatos

Nimeni nu se poate plange de un tratament cu ciocolata neagra. Aceasta mentine pielea hidratata si protejeaza impotriva razelor ultraviolete. Totusi, nu orice fel de ciocolata este recomandata (din pacate!), ci aceea cu cel putin 60% cacao si cu un continut ridicat de flavonoizi, o familie de antioxidanti cu efect antiimbatranire.

Cartofii dulci, pentru un scalp hidratat

Cartofii dulci sunt bogati in betacaroten, un antioxidant care este transformat de corp in vitamina A. Toate celulele din corp au nevoie de aceasta vitamina pentru a functiona bine. Betacarotenul ajuta la formarea uleiurilor care hidrateaza pielea capului, fara de care apare matreata.

Spanacul elimina cauza caderii parului

Lipsa de fier este a doua cauza majora a caderii parului (prima este stresul) si cel mai usor de tratat. Spanacul este plin de minerale si vitamine – fier, beta caroten si vitamina C, care mentin parul sanatos.

Bananele – sursa importanta de vitamine B

 

Subtierea firului de par si caderea acestuia au fost asociate si cu deficitul de vitamina B6 din organism. Aceasta este raspunzatoare pentru absorbirea nutrimentelor obtinute din mancare. Mai mult, vitamina B6 are un rol important si in producerea celulelor rosii care hranesc foliculii firului de par si le dau stralucire si rezistenta.

 

Orezul brun 

 

Schimba orezul obisnuit cu cel brun, care te va ajuta nu numai in ingrijirea parului, dar si in regim. Importanta proteinelor a fost deja discutata, dar pentru ca acestea sa fie sintetizate, este nevoie de carbohidrati complecsi, regasiti din plin in orezul brun. Acesta produce in organism energia necesara pentru cresterea si intretinerea parului.

 

Ceaiul verde te scapa de problemele parului

 

Prezenta polifenolilor, antioxidanti care previn imbatranirea, ajuta la mentinerea sanatatii scalpului. Ca urmare, parul devine mai stralucitor si mai puternic. Mai mult, te poti spala cu ceai verde pe cap pentru a scapa rapid de matreata.

 

Ouale – secretul unui par stralucitor

 

Fara indoiala, ouale sunt cea mai buna sursa de proteine de calitate, excelente pentru cresterea si rezistenta parului. Mai mult, ouale sunt bogate in biotina, substanta prezenta si in multe sampoane si masti pentru par. Incearca sa consumi un ou pe zi sau o data la doua zile, indiferent ca e fiert, prajit sau omleta.

Alimentele pentru un par sanatos trebuie sa fie bogate in proteine, vitamina A, zinc, fier, acizi grasi Omega 3 si calciu. De retinut este ca indiferent cate produse cosmetice ai incerca, ingrijirea corporala porneste de la stilul de viata si orice tratament trebuie sa inceapa din interiorul corpului.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s