Cele mai bune surse de fier pentru organism

Lipsa de fier scade rezistenta la efort, cauzeaza oboseala si apatie, provoaca gastrita sau anemie si diminueaza eficienta organismului de a se apara impotriva bolilor.

Beneficiile fierului asupra organismului:

Fierul este implicat in productia de hemoglobin care ajuta globulele rosii sa aduca oxigenul in toate celulele corpului. De asemenea, are rolul de a diminua riscul anemiei si de a intari rezistenta la boli. Fierul serveste mai ales la transportul oxigenului de la plamani spre toate celelalte organe. Tot el asigura energia organismului si te ajuta sa te concentrezi mai bine.

Cele mai comune forme de anemie nutritionala sunt cele datorate lipsei de fier, de acid folic si de vitamina B12. Lipsa acidului folic duce la o anemie caracterizata de un numar mic de globule rosii foarte mari in dimensiuni. Doar intre 25% si 50% din acidul folic consumat este absorbit. Motivele: prajirea excesiva a alimentelor si lasarea legumelor crude la temperatura camerei timp de mai multe zile.

Vitamina B12 este esentiala in maturizarea globulelor rosii si in formarea invelisului de mielina al nervilor. Deficienta de vitamina B 12 se manifesta in principal prin anemie si tulburari neurologice.

Principalele surse de fier:

Nutritionistii recomanda sa consumam la fiecare masa produse bogate in fier si vitamina C. Prezenta vitaminei C tripleaza cantitatea de fier absorbita din alimente. In plus, este bine sa asociezi carnea cu legumele si cereale si sa nu bei ceai sau cafea in timpul mesei pentru a asigura un aport optim de fier.

Pentru a asimila o sursa importanta de fier, incearca sa mananci urmatoarele combinatii de alimente:

– ficat cu spanac
– broccoli cu friptura de vita.
– scoicile sunt o alta importanta sursa de fier. Fie ca le alegi pe cele proaspete sau conservate, scoicile contin la fel de mult fier. O portie de 85 de grame (aproximativ 10 scoici) contine mai mult de 24 de miligrame de fier si doar 126 de calorii.
– adaugarea de zeama de lamaie peste spanacul racit, de exemplu, aduce un plus de vitamina C care creste absorbtia fierului.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s