Ce alimente sa incluzi in dieta de iarna

Citricele, perfecte pentru arderea caloriilor

 

Un aliment-minune este portocala rosie. Cercetarile realizate in Italia au aratat ca substanta care da culoarea acestor fructe ar putea ajuta la arderea caloriilor. Conform studiului, animalelor carora le-a fost data o doza zilnica de suc de portocale rosii au pierdut circa 13% din greutate in numai trei luni, fara alte schimbari in viata lor.

 

Bineinteles, nu sunt de ignorat nici portocalele, grapefruitul sau pomelo, pline de antioxidanti si vitamina C. Citricele nu numai ca te vor ajuta sa topesti grasimile, dar iti vor da si un plus de imunitate pentru acest sezon al gripelor.

 

 

Laptele de cocos, delicios, energizant si satios

 

Studiile recente au ajuns la o concluzie surprinzatoare in legatura cu laptele de cocos, de care ne-am obisnuit sa ne ferim din cauza continutului ridicat de grasimi. Desi pana acum a fost considerat un aliment care ingrasa, se pare ca acesta poate ajuta in procesul de slabire. Explicatia este ca acizii grasi saturati din laptele de cocos sunt absorbiti rapid de catre corp si folositi ca sursa de energie, in loc sa se depuna ca grasime.

 

Trigliceridele din acest aliment ar putea contribui la cresterea termogenezei, procesul prin care corpul metabolizeaza grasimile. Asadar, poti adauga fara probleme lapte de cocos in diferite preparate sau il poti consuma ca atare (cu masura, bineinteles). Totusi, inainte de a-l include in dieta de iarna, citeste cu atentie eticheta – unele marci au un continut foarte ridicat de calorii.

 

Semintele de chia, perfecte pentru dieta de iarna

 

Semintele de chia te pot ajuta sa pierzi in greutate datorita senzatiei de saturatie pe care o dau. Continutul ridicat de fibre iti vor taia foamea pentru o perioada indelungata. Chiar daca nu au niciun gust, aceste seminte sunt pline de nutrimente: fier, calciu, magneziu, omega 3. Ele se pot adauga fie intr-un smoothie, fie pot fi mancate ca atare, alaturi de un pahar cu apa, inainte de fiecare masa. O lingura de seminte de chia contine doua grame de proteine, 68 de calorii, 5.5 grame de fibre, vitaminele B si doar 2.5 mg de sodiu.

 

Rodia, un super-aliment pentru corpul tau

 

Pentru a da jos kilogramele in plus, adauga doua rodii in regimul tau zilnic. Mananca una dimineata, la micul dejun si una dupa amiaza, la a doua gustare din zi. Nu inlocui rodiile cu sucul de rodii, deoarece acesta este plin de zahar. Aceste fructe te vor ajuta sa slabesti, pentru ca au un continut ridicat de acid linoleic conjugat (CLA), o substanta care arde grasimile si creste masa musculara. De asemenea, cantitatea impresionanta de antioxidanti din rodii sporeste metabolismul, ajutandu-te sa scapi de kilogramele nedorite.

 

Ce preparate sa eviti in dieta de iarna

 

Iarna ne confruntam cu tot felul de tentatii culinare. In vreme ce nu este nicio problema daca gusti din alimentele interzise, exista cateva preparate foarte tentante in sezonul rece si care pe care nu ar trebui sa le consumi constant.

 

 

 

1. Macaroane cu branza. Se prepara foarte usor si sunt o solutie la indemana atunci cand nu ai alte idei. Totusi, aceasta mancare iti poate distruge dieta: o portie medie are circa 600 de calorii (daca nu adaugi diferite sosuri sau carne). Daca iti este foarte pofta de macaroane cu branza, alege lactate slabe si adauga multe legume, pentru un plus de nutrimente.

 

2. Supe creme si supe groase. Poate ca sunt delicioase si par foarte hranitoare, dar adevarul este ca supele creme sunt pline de calorii si au un continut foarte ridicat de sodiu. O portie de supa crema are in jur de 350 de calorii, 27 grame de grasime si 1240 mg de sodiu. Alege supele subtiri, gatite in casa, ca sa ai control asupra ingredientelor pe care le contin.

 

 

3. Garnituri prajite. Recunoaste, cand te duci la McDonalds, nu ti se pare mare lucru sa adaugi o portie de cartofi prajiti langa restul produselor. Totusi, cu acea portie mica adaugi 570 de calorii mesei tale. Acelasi lucru se aplica si inelelor de ceapa care, desi sunt delicioase, au nu mai putin de 670 de calorii/portie. Cel mai indicat este sa alegi o salata pe langa felul principal si sa alegi ceva sanatos la aperitiv (bruschete, de exemplu).

 

4. Tocanite bazate pe carne grasa cau carnati. Alege sa iti prepari singura mancarea, alegand carne slaba si multe legume. Daca vrei sa iti comanzi masa, tine cont ca o portie contine de la 500 de calorii in sus. Tocanitele sunt foarte grele si au un continut ridicat de proteine.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s