Alimentele care te ajuta sa ai o digestie usoara

 

Alimentele care te ajuta sa ai o digestie usoara

Felul in care ne simtim in fiecare zi depinde in mare masura de ceea ce mancam, cand si cum. O alimentatie sanatoasa este cheia pentru a obtine un nivel crescut de energie. Iar aceasta se construieste atat din elementele alimentatiei zilnice, cat si din felul in care acestea sunt preparate si combinate. Nutritionistii recomanda o alimentatie echilibrata si bogata in fibre.

O digestie optima reprezinta mai mult decat un simplu proces fiziologic, este esentiala pentru absorbtia nutritionala, sistemul imunitar, detoxifiere si sistemul hormonal. De aceea, avand grija de digestie, aveti grija de starea generala de sanatate.

Deci consuma alimente bogate in fibre:

  • Fructe: includeti in alimentatie fructe bogate in fibre, cum ar fi perele, merele, capsunele sau bananele sau transforma-le in mici gustari intre mese.
  • Legume: legumele sunt o sursa naturala de fibre, asadar pregateste-ti o salata, gateste-le sau include-le in alimentatia zilnica in orice forma doriti. Broccoli, rosiile, vinetele sau spanacul sunt legume bogate in fibre.
  • Cereale integrale:, orezul brun, pastele integrale, semintele si graul, si in special ovazul imbunatatesc digestia.
  • Leguminoase: fasolea, lintea, mazarea, nautul sunt surse excelente de fibre. Atentie, insa, acestea trebuie consumate in cantitati moderate, pentru ca altfel, pot cauza balonari.
  • Iaurtul este o sursa excelenta de probiotice, bacterii vii de care avem nevoie pentru ca sustin procesul digestiv in multe feluri, unul dintre ele fiind faptul ca descompun proteinele pentru o digestie mai usoara, previn diareea, balonarea sau constipatia.
  • Bauturile calde (infuziile): ghimbirul, chimenul dulce, anasonul, feniculul, menta sunt suplimente alimentare excelente pentru o digestie mai usoara, de savurat in timpul sau dupa o masa.
  • Apa: este unul dintre cele mai importante elemente care asigura o digestie usoara. 8-10 pahare de apa pe zi mentin corpul hidratat si asigura un tranzit mai usor al alimentelor, eliminand toxinele.

Este bine de retinut ca exista si alti factori care influenteaza procesul digestiv. Lipsa de activitate fizica incetineste toate procesele din organism, inclusiv productia de enzime si acizi care sunt esentiali pentru o digestie usoara. In ciuda programului incarcat, incearca sa strecori cateva momente pentru exercitii fizice in programul zilnic.🙂

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s