Cele mai eficiente remedii naturiste pentru inima

Bolile de inima (hipertensiunea arteriala, angina pectorala, atacul de cord) afecteaza dramatic vietile multor oameni si cauzeaza in mari proportii decesele premature. Exista numerosi factori care pot contribui la declansarea unei boli de inima.

Peretii arteriali au de suferit daca in interiorul lor se acumuleaza colesterolul ”rau” (LDL). LDL-ul oxidat se depune sub forma unui strat galbui, care se numeste aterom. Acesta ingusteaza arterele si favorizeaza turbulente in fluidizarea sangelui. Astfel, apar mici leziuni, care apoi se cicatrizeaza. In cel mai rau caz, arterele cicatrizate se pot rupe in punctele cele mai slabe, generand hemoragii puternice. In interiorul neregulat al unei artere cu leziuni, se pot forma cheaguri de sange si tromboze. 

 

Factorii care pot duce la o boala de inima:

– tulburarile create de propriul sistem imunitar;
– fumatul si fumatul pasiv;
– un nivel ridicat de grasimi in sange;
– un nivel crescut al zaharului in sange;
– infectiile provocate de virusi sau bacterii;
– nivelul crescut in sange al aminoacidului homocisteina, generat de carente de acid folic si vitaminele B6, si B12, de fumat, sedentarism.

Daca arterele devin rigide, se reduce eficacitatea circulatiei sangvine. Hipertensiunea, fumatul, sedentarismul determina pierderea elasticitatii arterelor. Cheagurile de sange se pot forma si din cauza unor infectii sau din cauza unei diete fara nutrimente si bogata in grasimi saturate.

Hipersensibilitatea muschilor arteriali duce la schimbari neasteptate in diametrul arterelor si in debitul sanguin. Principalele cauze ale acestei afectiuni pot fi nivelurile scazute de calciu si magneziu, stresul, vremea rece, fumatul, fluctuatiile hormonale, aportul insuficient de vitamina C sau consumul excesiv de grasimi.

Cum poti preveni bolile de inima:

1. Renunta la fumat. Fumatul provoaca o ingustare a arterelor si astfel creste oxidarea grasimilor din sange. Daca ti se pare imposibil sa renunti la fumat, macar fumeaza mai putin si manaca alimente bogate in vitaminele C si E. Fiecare tigara pe care o fumezi distruge 20 de miligrame de vitamina C si tu ai nevoie zilnic atat de vitamina C, cat si de vitamina E pentru a te proteja impotriva bolilor de inima.

2. Evita sedentarismul. Efectueaza cate o jumatate de ora, vreme 5 zile pe saptamana, exercitii fizice care sa iti stimuleze circulatia si sa iti incalzesca muschii. Aceste exercitii maresc proportia de colesterol protector (HDL), intaresc inima si contribuie la scaderea in greutate.

3. Relaxeaza-te. Gaseste-ti timp zilnic pentru a-ti relaxa atat mintea, cat si corpul. Poti face acest lucru uitandu-te la filme sau la TV, plimbandu-te in parc, gatind retete noi etc. Poti incerca si relaxarea musculara progresiva, meditatia sau yoga.

Cand esti foarte stresata, se elibereaza adrenalina, cortizon si alti hormoni. Acestia cresc presiunea sangelui si oxidarea grasimilor in sange. Chiar si o usoara depresie creste nivelul hormonilor de stres si face ca sangele sa fie mai vascos. Mai mult, atunci cand esti stresata sau deprimata,  iti porti mai putin de grija si esti tentata sa fumezi sau sa mananci in exces alimente grase sau dulci.

4. Alege o dieta sanatoasa. Evita sa manaci prea mult si limiteaza consumul de alimente care contin grasimi animale si acizi transgrasi. O masa cu multe grasimi produce o crestere brusca a grasimilor din sange. Unele persoane prezinta un risc crescut de boli de inima daca mananca prea multa sare, pentru ca aceasta poate creste presiunea sangelui.

Colesterolul rau (LDL) poate fi redus cu ajutorul antioxidantilor de tipul betacarotenului, seleniului mineral sau vitaminelor C si E. Poti combate efectele grasimilor daunatoare din sange daca vei consuma alimente bogate in Omega 6 (legume, nuci, cereale integrale, seminte, ulei de masline), Omega 3 (peste, seminte de dovleac) si fibre solubile (ovaz, mere). 

5. De asemenea, cate un pahar de vin la ocazii este foarte sanatos pentru inima, pe de o parte, pentru ca dilata arterele, crescand astfel fluxul de sange catre muschiul inimii, pe de alta parte, pentru ca vinul rosu contine pigmenti naturali din plante. Vinul rosu este un remediu natural foarte eficient pentru inima.

6. Fereste-te de frig. Clima rece face ca vasele de sange sa se ingroase si astfel se pot forma cheaguri de sange.

7. Fii atenta la respiratie. Evita hiperventilatia atunci cand esti stresata. Respiratia prea rapida face ca sangele sa devina alcalin, adica organismul tau primeste mai putin oxigen.

Remedii naturiste pentru inima:

Bea zilnic cate 3 cani de ceai de Ginko Biloba pe care il poti gasi la farmaciile Plafar. Astfel, previi formarea colesterolului daunator pentru inima.

Mananca usturoi crud sau ia capsule cu usturoi, care ajuta sangele sa circule fara probleme. Capsule cu usturoi se pot cumpara, de asemenea, de la magazinele cu produse naturiste sau de la farmaciile Plafar.

Consuma condimente ca ghimbirul, scortisoara, cuisoarele si ardeiul iute. Acestea sunt remedii eficiente pentru tratarea bolilor de inima.

Consuma grapefruit, pentru ca acesta contribuie la diminuarea colesterolului, si ananas, deoarece acesta previne ingrosarea sangelui.

Bea ceai de paducel, planta utilizata in special la tratarea bolilor de inima ca angina pectorala sau hipertensiunea arteriala. Consuma acest ceai la intervale regulate pe parcursul zilei. Nu este recomndat sa-l folosesti pe o perioada indelungata de timp. Poti face o cura de doua-trei luni, dupa care trebuie sa iei o pauza de sase luni.

De asemenea, coenzima Q10 reduce frecventa crizelor de angina pectorala.🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s