Mersul pe jos, cel mai bun medicament

Mersul-pe-jos-te-scapa-de-depresie

– e gratis

– e o modalitate naturala de a face miscare si e o activitate ideala pentru a arde caloriile

– poate fi practicat de aproape toata lumea si nu exista risc de accidentare

– subtiaza talia si tonifica partea inferioara a organismului

– reduce riscul de infarct

– reduce hipertensiunea arteriala

– arde caloriile si ajuta la slabit

– reduce nivelul colesterolului

– previne aparitia diabetului de tip II

– diminueaza stresul si anxietatea

intareste organismul.

Parcurgerea pe jos in fiecare saptamana a 10-20 km reduce riscul decesului datorat maladiilor cardiovasculare cu 22%, intre 30-40 km cu 36%, intre 60-70 km cu 54%, iar daca mersul pe jos este mai mult de 100 km pe saptamana duce la o scadere a acestui factor de risc cu 70%.

– o persoana cantarind 50 de kg va consuma in medie 45 de calorii pentru fiecare kilometru parcurs. la 55 kg-48 de calorii, la 65 kg-55 de calorii si la 75 kg-62 de calorii.

in 15 minute de mers in ritm alert pe o distanta de un kilometru si jumatate se ard aproape acelasi numar de calorii ca si in cazul jogging-ului.

  • Tehnici de mers

– mergeti cu ritm uniform, suficient de rapid si cu pasi regulati

– pasiti intai cu calcaiul, apoi cu talpa piciorului si apoi cu degetele

– calcaiul si degetele trebuie sa fie paralele

– evitati sa mergeti cu talpile orientate in exterior

– nu calcati apasat pe calcai, pentru a evita brutalizarea coloanei vertebrale

– balansati bratele, fara miscari excesive.

  • Mersul prin apa

    Plimbarile pe malul marii, prin apa pana la glezne, la genunchi sau la coapse, reprezinta de fapt o metoda numita aquaterapie, foarte benefica pentru organism. Mersul prin apa este un regulator exceptional al tensiunilor emotionale, nervoase si fizice. Miscarea de invaluire exercitata de apa le permite gleznelor sa scape de o parte a greutatii corpului, ceea ce usureaza imediat durerile articulare. Rezistenta usoara pe care o opune apa la acest nivel relanseaza circulatia sangelui si usureaza senzatia de picioare grele.

  • Un corp de invidiat

    Cei mai multi „plimbareti“ si-au facut un obicei constant din a merge pe jos fiindca isi doresc un corp frumos. Este adevarat, nu trebuie sa munciti din greu la sala, nici sa va infometati ca sa va mentineti in forma. Mersul pe jos arde calorii si ajuta la mentinerea unei greutati constante, in functie de intensitatea sau durata plimbarilor, eliminandu-se surplusul de greutate, in special din zona coapselor si abdomenului. Este indicat sa mergem pe jos circa 30 de minute timp de 5 zile pe saptamana. La 5 kilometri parcursi, se ard mai mult de 300 de calorii. intr-o ora de mers pe jos consumam circa 65 kilocalorii. Pentru a pierde un kilogram intr-o luna ar trebui sa ardem aproximativ 8.000 kcal. Ceea ce inseamna ca intr-o luna este necesar sa mergem pe jos 138 km, adica, zilnic, 4,6 km, cu pasi vioi. Daca vreti sa dati jos si mai multe kilograme, urcati scarile. Astfel veti tonifia muschii si veti antrena inima. Veti slabi si pentru ca mersul pe jos diminueaza apetitul si masa adipoasa in favoarea masei musculare.🙂

  • Medicament fara contraindicatii

    Unii cred ca nu e indicat sa fortam organismul cand suntem obositi. Fals! Tocmai miscarea poate fi antidotul impotriva extenuarii fizice si, mai ales, psihice. Cu somn suficient si o alimentatie echilibrata, miscarea este cea care ne ajuta sa indepartam sindromul oboselii excesive.

 



 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s