4 vitamine esentiale pentru un par sanatos

par sanatos 5

Caderea parului intervine atunci cand regimul alimentar nu este suficient de bogat in Vitamina B, acid folic, minerale, sulf, zinc. Pentru a favoriza cresterea parului, este necesara imbunatatirea circulatiei in scalp, prin asigurarea unei doze optime de vitamina E si C. Lipsa vitaminei A in organism creaza o deficienta de sebum la nivelul scalpului, rezultand un par uscat si fragil.

1. Vitamina A

Vitamina A are un rol foarte important in producerea de sebum. Fara ea, parul este uscat, subtire si exista o mare predispozitie pentru matreata. Toate aceste simptome, pot determina caderea parului.

Absorbtia vitaminei A in organism poate fi impiedicata de:
– administrarea de aspirina sau alte medicamente;
– fumul de tigara.

La polul opus, o doza prea mare de vitamina A poate avea acelasi efect: caderea parului, prin cantitati crescute de sebum.

Alimente recomandate:
– Mango;
– Portocale;
– Cartofi dulci;
– Morcovi;
– Bostanei.

2. Vitamina B

Vitamina B are o foarte mare importanta in mentinerea unui par frumos si sanatos.
Vitamina B ajuta organismul sa asimileze hemoglobina, care la randul ei ajuta scalpul in obtinerea oxigenului de care are nevoie parul pentru a creste sanatos.

Principalele vitamine B necesare cresterii sanatoase a parului sunt:
– Vitamina B-6;
– acidul folic.

Vitamina B se gaseste in special in alimentele bogate in proteine, necesare de asemenea pentru prevenirea caderii parului.

Alimente bogate in vitamina B-6:
– cartofi;
– banane;
– carne de vita;
– cereale;
– fasole;
– piept de pui;
– faina de ovaz;
– cotlet de porc.

Acidul folic se gaseste in:
– linte gatite;
– papaya;
– mazare congelata si/sau fiarta;
– sparanghel.

3. Vitamina C

Vitamina C este necesara pentru dezvoltarea sanatoasa a colagenului, care este necesar pentru un par puternic.

Vitamina C poate fi gasita in:
– kiwi;
– guava;
– ardei rosu;
– portocale.

4. Vitamina E

Vitamina E imbunatateste circulatia sangelui in scalp prin cresterea absorbtiei de oxigen.
Deficitul de vitamina E este destul de rar intalnit, iar atunci cand apare, de regula, este cauzat de inabilitatea organismului de a absorbi grasimile din alimente. In aceste situatii, se recomanda administrarea unui supliment de vitamina E.

Alimente bogate in vitamina E:
– cereale;
– ulei de floarea soarelui;
– migdale;
– ulei de porumb;
– ulei de soia.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s