Fibre alimentare solubile si insolubile: diferente si beneficii

Healthy Foods

Fibre alimentare si beneficiile lor pentru sanatate

Faptul ca fibrele alimentare sunt foarte sanatoase si trebuie consumate in cantitati mari nu mai este un secret pentru nimeni: acestea reduc drastic riscul de boli de inima, de diabet si de cancer, regleaza tensiunea arteriala si ne ajuta sa dam jos kilogramele in plus, fara a ne lupta cu senzatia de foame. Fibrele se gasesc in cantitati mari in legume, fructe, nuci si semnite si, practic, reprezinta partea acestora pe care corpul nostru nu o poate digera.

Fibre alimentare solubile si insolubile

Fibrele solubile sunt acele fibre alimentare care atrag apa si formeaza un fel de substanta gelatinoasa, incetinind digestia si conferindu-ti o senzatie de satietate pentru mai mult timp. Acestea diminueaza nivelul colesterolului rau, reduc inflamatiile, dar si absorbtia grasimilor si a glucozei in sange, motiv pentru care pot reprezenta o arma puternica in lupta impotriva diabetului. Cele mai bogate surse de fibre solubile sunt fulgii de ovaz,  merele, citricele, capsunile, morcovii, fasolea, broccoli, perele, semintele de in, castravetii, telina sau taratele.

Fibrele insolubile nu se dizolva in apa si sunt eliminate in stare aproape intacta. Acestea sunt fibrele care faciliteaza trecerea alimentelor prin sistemul digestiv, controleaza aciditatea si au efect laxativ, motiv pentru care persoanele care sufera de constipatie, de scaun neregulat sau care doresc sa scape de cateva kilograme ar trebui sa aiba o dieta bogata in astfel de fibre insolubil. Cele mai importante surse de fibre insolubile sunt graul integral, nucile, orzul, cuscus, orezul brun, dovleceii, broccoli, varza, rosiile, fasolea verde, legumele cu frunze verzi si legumele radacinoase, stafidele, strugurii.

Fibre alimentare si importanta lor majora

Din pacate, noi consumam, in medie, 10 – 15g de fibre alimentare pe zi, in conditiile in care cantitatea recomandata este de 25 – 30g pentru femei si 40g pentru barbati. Consumul de fibre alimentare este esential pentru protectia impotriva cancerului, in special a celui de colon, de prostata sau de san, motiv pentru care trebuie sa ne asiguram ca ii oferim zilnic organismului nostru cantitatea de fibre alimentare necesara bunei functionari, consumand in cadrul fiecarei mese legume, fructe, seminte sau nuci.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s